SIA “NOTTA” privātuma politika
Kontaktinformācija saziņai ar pārzini
- Kontaktinformācija ar personas datu apstrādi saistītajos jautājumos ir: info@canella.lv
- Juridiskā adrese: Tukuma nov., Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Latvija
- Faktiskā adrese: Tukuma nov., Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Latvija
- Tālrunis: 20233454
- Pārziņa uzturētās tīmekļa vietnes: https://www.canella.lv
Pārzinis, kas apstrādās jūsu personas datus:
SIA “NOTTA” reģ. Nr. 40103168731, juridiskā adrese: Tukuma nov., Tukums, Pils iela 15A, LV-3101, Latvija (turpmāk tekstā – pārzinis), kas patstāvīgi nosaka personas datu apstrādes nolūkus un līdzekļus.
Pārzinis nosaka personas datu apstrādes mērķus un apstrādes līdzekļus, piemēram, zīmolvedības, tirgvedības, finanšu, personāla u.c. administratīviem un uzņēmējdarbības mērķiem, kā arī preču, pakalpojumu, klientu, piegādātāju un sadarbības partneru attiecību pārvaldības nodrošināšanai.
Pārzinis ir patstāvīgi atbildīgs par personas datu apstrādi saviem mērķiem, piemēram, līgumsaistību izpildei, datu apstrādei mazumtirdzniecības u.c. nolūkiem.
Pārzinis apstrādā personas datus šādiem mērķiem:
1. Pakalpojumu sniegšanai un preču pārdošanai veikalā klātienē un pārziņa tīmekļa vietnēs:
Ar nolūku identificēt klientu, apkalpot klientu, noslēgt pirkuma līgumu vai distances līgumu, piegādāt preci un administrēt norēķinus. Šī nolūka ietvaros mēs varam sazināties ar jums, izmantojot jūsu sniegto kontaktinformāciju (telefona numuru, e-pasta adresi, pasta adresi, kā arī SMS paziņojumus, lai informētu par pasūtījuma virzību).
Šo datu apstrādes tiesiskais pamats: Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (GDPR) 6. panta 1. punkta b) apakšpunkts (līguma izpilde vai pasākumi pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas), Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts (pārziņa leģitīmās intereses – pakalpojuma uzlabošana), kā arī Regulas 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts (juridisku pienākumu izpilde – uzņemto saistību izpilde un grāmatvedības kārtošana saskaņā ar Grāmatvedības likumu, Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumu, MK noteikumiem Nr.585 “Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”, Civilprocesa likumu u.c.). Grāmatvedības uzskaites dati tiek glabāti 5 gadus vai saistību neizpildes gadījumā līdz 10 gadiem.
2. Pārziņa pēcpārdošanas serviss (garantijas un pēcgarantijas serviss)
Lai nodrošinātu kosmētikas preču (higiēnas preču) pārdošanu un pēcpārdošanas servisu distances līguma ietvaros, tiek sniegti šādi pakalpojumi:
- Kosmētikas preču garantijas un pēcgarantijas apkalpošana (t.sk. ražošanas defektu gadījumā, neatbilstošu/bojātu preču apmaiņa, problēmu risināšana tiešsaistē vai fiziskajā veikalā, ja tas ir piemērojami).
- Preču atgriešanas, apmaiņas organizēšana, ja prece atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam ir uzskatāma par defektu (piem., neatbilstošs iepakojums, ražošanas defekts utt.).
- Preču piegādes un uzstādīšanas organizēšana (ja tas ir saistīts ar konkrēto kosmētikas produktu — piem., lielapjoma stendiem vai aprīkojumu skaistumkopšanas saloniem).
Pakalpojumu sniegšanas dokumentācija (pirkumu, atgriešanas un apkalpošanas procesā iegūtie dati) tiek veidota manuāli vai izmantojot uzņēmuma iekšējo dokumentācijas sistēmu. Tajā tiek uzskaitīta informācija par veiktajiem darbiem, to apjomu un norises gaitu, lai klientam būtu skaidrs pārskats par preču apkalpošanu un problēmu risināšanas procesu.
Šīs datu apstrādes tiesiskais pamats ir:
GDPR 6. panta 1. punkta b) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga līguma izpildei, kura pusē ir datu subjekts, vai pasākumu veikšanai pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas;
GDPR 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz pārzini attiecināmu juridisku pienākumu, proti, Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 16. pants (garantijas un pēcgarantijas servisa nodrošināšana).
Datu glabāšanas termiņi:
- Preču atgriešanas/servisa pieteikumi vai apraksti tiek glabāti 2 gadus.
- Klienta pieņemšanas-nodošanas akti un pavaddokumenti (rēķini, pavadzīmes) tiek glabāti 5 gadus saskaņā ar grāmatvedības uzskaites prasībām un Patērētāju tiesību aizsardzības likumu.
- Sadarbības līgumi ar juridiskām personām (skaistumkopšanas saloniem, izplatītājiem u.c.), kā arī tehniskās apkalpošanas līgumi tiek glabāti 10 gadus, lai aizsargātu mūsu leģitīmās intereses.
- Sistēmā reģistrētie dati par veiktajām apkalpošanām (iekšējā dokumentācijas sistēmā) glabājas 5 gadus.
3. Finanšu, grāmatvedības un personāla uzskaitei – lai veiktu grāmatvedības uzskaiti, resursu plānošanu, pakalpojumu uzskaiti, apmaksu, nodokļu un parādsaistību administrēšanu, saņemto preču/pakalpojumu uzskaiti un apmaksu, darba attiecību ar darbiniekiem administrēšanu (un tam nepieciešamās informācijas uzskaiti), darba samaksas uzskaiti u.c.
Šo datu apstrādes tiesiskais pamats: GDPR 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts – juridisku pienākumu izpilde atbilstoši Latvijas Republikas likumam “Par grāmatvedību”, Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumam, MK noteikumiem Nr.585 “Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”, Darba likumam, nodokļu un citiem normatīvajiem aktiem (VSAOI, IIN) un Civilprocesa likumam (ieturējumi). Grāmatvedības uzskaites dati tiek glabāti 5 gadus vai saistību neizpildes gadījumā līdz 10 gadiem.
4. Administratīvo un juridisko lietu administrēšanai, lietvedības kārtošanai – lai apstrādātu ienākošo un izejošo korespondenci, dokumentus un administrētu tos, slēgtu vai izpildītu līgumu ar jums, pildītu uzliktos juridiskos pienākumus, kā arī gadījumos, kad šādas darbības nepieciešamas mūsu vai trešo personu leģitīmo interešu nodrošināšanai.
Šo datu apstrādes tiesiskais pamats: GDPR 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts – juridisku pienākumu izpilde (Komerclikums, Civillikums u.c. tiesību akti), un uzņemto saistību izpilde. Dati tiek glabāti līdz 10 gadiem.
5. Personāla administrēšanai – lai pārziņa darbinieku personāla attīstību un motivācijas sistēmas pārvaldītu, veiktu atalgojuma vadību, paaugstinātu personāla profesionālo kvalifikāciju, administrētu darba tiesiskās attiecības, uzturētu trauksmes cēlāju lietvedību un veidotu lojālu, pozitīvu komandu.
Šo datu apstrādes tiesiskais pamats: GDPR 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts – juridisku pienākumu izpilde (Darba likums, Grāmatvedības likums), kā arī GDPR 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts – personas piekrišana vienam vai vairākiem konkrētiem nolūkiem. Dati tiek glabāti no 1 līdz 75 gadiem atbilstoši tiesību aktos noteiktajam glabāšanas termiņam.
Personāla atlases dokumenti (ja darba attiecības netiek nodibinātas) glabājas 4 mēnešus.
6. Videonovērošanai birojā/veikalā/noliktavā – lai aizsargātu pārziņa īpašumu un personas, novērstu zādzības un krāpnieciskas darbības pārziņa noliktavās un veikalos, fiksētu iespējamos likumpārkāpumus un identificētu pārkāpējus.
Šo datu apstrādes tiesiskais pamats: GDPR 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts – pārziņa leģitīmo interešu nodrošināšana (īpašuma un personu drošība, iespēja vērsties tiesā vai iestādēs, pakalpojumu sniegšanas efektivitāte). Videonovērošanas ieraksti glabājas līdz 30 dienām, bet, ja datus ir pieprasījušas kompetentas institūcijas vai konstatēts drošības pārkāpums, glabāšanas termiņš var pagarināties līdz nepieciešamībai.
7. Pārziņa uzturēto tīmekļa vietņu funkcionalitātes nodrošināšanai (sīkdatņu apstrāde) – apmeklējuma vēstures analīze ar mērķi uzlabot vietnes funkcionalitāti, saturu un pielāgot lapu lietotāju vajadzībām. Šo datu apstrādes tiesiskais pamats ir pārziņa leģitīmās intereses un/vai jūsu piekrišana (GDPR 6. panta 1. punkta a) un f) apakšpunkti). Plašāka informācija: “Sīkdatņu politika”.
8. Komerciālo paziņojumu izsūtīšanai – lai informētu jūs par mūsu pakalpojumiem, precēm un īpašajām akcijām. Šo datu apstrādes tiesiskais pamats: GDPR 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts (personas piekrišana). Klienta piekrišana komerciālu paziņojumu saņemšanai ir spēkā līdz tās atsaukumam (arī pēc pakalpojumu līguma izbeigšanās).
Jebkurā laikā var atteikties no turpmākas komerciālo paziņojumu saņemšanas:
- nosūtot atbildes e-pastu pārzinim;
- izmantojot komerciālajā paziņojumā norādīto automatizēto saiti vai pogu “atteikties”;
- labojot iestatījumus savā profilā mājaslapā.
9. Citiem specifiskiem nolūkiem, par kuriem klients tiek informēts brīdī, kad sniedz attiecīgos datus pārzinim.
Kādā veidā mēs saņemam jūsu personas datus un kāpēc tie ir nepieciešami
Mēs saņemam jūsu personas datus tieši no jums, veicot preces/pakalpojuma iegādi veikalā vai pārziņa tīmekļa vietnēs, kā arī, kad apmeklējat mūs faktiskajā adresē (veikalā), ar videonovērošanas kameru ierakstiem, tīmekļa vietnes un aplikāciju sīkdatnēm, sarakstē utt.
Datu sniegšana ir nepieciešama, lai mēs varētu jums nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu un lai pildītu tiesību aktos noteiktos pienākumus. Noteiktos gadījumos datu nesniegšana var apgrūtināt vai padarīt neiespējamu pakalpojumu sniegšanu.
Personas datu saņēmēji
Pārzinis neizpauž trešajām personām personas datus vai jebkādu pakalpojumu sniegšanas un līguma darbības laikā iegūtu informāciju, izņemot:
- ja trešajai personai dati jānodod noslēgtā līguma ietvaros, lai veiktu kādu funkciju (piem., bankai norēķinu ietvaros, zvērinātam revidentam u.c.);
- atbilstoši pašas personas skaidrai un nepārprotamai piekrišanai; (piem., piegādes uzņēmumiem preču piegādei);
- normatīvajos aktos paredzētajām institūcijām vai pamatojoties uz viņu pamatotu pieprasījumu;
- pārziņa likumīgo interešu aizsardzībai (iesniedzot prasību tiesā, valsts iestādēs, u.c.);
- pārziņa sadarbības partneriem (apstrādātājiem) darbību veikšanai tādā apmērā, kādā tas nepieciešams attiecīgā uzdevuma izpildei. Partneri nodrošina, ka datu apstrāde un aizsardzība atbilst pārziņa prasībām.
Pārzinis nenodod personas datus uz trešajām valstīm (valstīm ārpus ES/EEZ), ja vien tas nav tieši saistīts ar pakalpojuma sniegšanu šādā trešajā valstī. Ja pakalpojuma sniegšana to prasa, pārzinis nodrošina, ka tiek saņemtas atbilstošas drošības garantijas un ir tiesiskais pamats datu nodošanai.
Jūsu personas dati netiek izmantoti automatizētu lēmumu pieņemšanā.
Tiesības piekļūt saviem personas datiem
Atbilstoši normatīvajiem aktiem jums ir tiesības pieprasīt piekļuvi saviem personas datiem, labot tos, pieprasīt dzēst vai ierobežot apstrādi, kā arī tiesības iebilst pret apstrādi (t.sk. pret tādu, kas balstīta uz pārziņa leģitīmajām interesēm), un tiesības uz datu pārnesamību. Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl apstrāde neizriet no citiem normatīvo aktu uzliktiem pienākumiem.
Pieprasījumus par savu tiesību īstenošanu var iesniegt:
- rakstveidā klātienē pārziņa juridiskajā vai faktiskajā adresē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu;
- pa e-pastu (nosūtot elektroniski parakstītu iesniegumu uz šajā dokumentā norādīto e-pastu).
Pārzinis nodrošina datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem un sniedz informāciju, kuru var iegūt ar saprātīgām metodēm. Ja rodas iebildumi par datu apstrādi un puses tos nevar atrisināt, jums ir tiesības vērsties Datu valsts inspekcijā: https://www.dvi.gov.lv/lv/iestades-kontakti.
Kā jūs sniedzat piekrišanu jūsu datu apstrādei un kā to atsaukt
Personas sniedz piekrišanu datu apstrādei rakstiski, mutiski vai ar brīvu, konkrētu un informētu rīcību. Jums ir tiesības jebkurā laikā atsaukt iepriekš sniegto piekrišanu, paziņojot par to elektroniski uz mūsu e-pastu. Piekrišanas atsaukums neietekmē tās apstrādes, kuras veiktas laikā, kad piekrišana bija spēkā. Atsaucot piekrišanu, nevar tikt apturēta apstrāde, kas notiek uz citiem tiesiskajiem pamatiem.
Citi noteikumi
Pārziņa mājaslapā var būt saites uz trešo personu lapām, kurām ir savi lietošanas un personas datu aizsardzības noteikumi. Pārzinis neuzņemas atbildību par šiem noteikumiem.
Privātuma politikas grozījumi
Pārziņa privātuma politikā periodiski var tikt veiktas izmaiņas. Visas aktuālās izmaiņas tiek publicētas pārziņa mājaslapā, un jums vienmēr ir pieejama jaunākā redakcija.